poniedziałek, 21 marca 2011

WIOSNA



cudny dzień podarowała nam natura 
na powitanie wiosny
choć słońce przygrzewało
w cieniu nadal czuło się 
delikatnie mroźny powiew
ale co tam
nowego życia mi się już chce

zaczekam jeszcze chwilę
na wybuch kolorów

a póki co obiadowe curry 


curry na wiosnę

3 filety z piersi kurczaka
2 czubate łyżki kwaśnej śmietany
2 łyżki przyprawy curry
1 łyżeczka kurkumy
2 ząbki czosnku
1 papryczka chilli lub pikantna pasta z pestkami
średnia odnoga korzenia imbiru
1 łyżeczka cukru brązowego
1/2 szkl soku z limonki i pomarańczy
mała puszka mleka kokosowego
olej
sól, pieprz

kurczaka kroimy w kostkę solimy i pieprzymy, 
w misce mieszamy: olej, czosnek, pastę chilli, posiekany w paski imbir, sok,
do miski wrzucamy mięso i marynujemy max 15min.
zamarynowanego kurczaka z marynatą 
smażymy przez 10 minut, 
dodajemy cukier, curry, kurkumę 
i całość dokładnie mieszamy, 
na koniec dodajemy śmietanę 
i małą puszkę mleka kokosowego 
gotujemy jeszcze 5min. podajemy z ryżem

s  m  a  c  z  n  e  g  o

pozdrawiam
13ka


5 komentarzy:

Unknown pisze...

uwielbiam curry
ale ja jem z chlebem, bo nie lubię ryżu ;)
buziaki wiosenne

Myszka pisze...

Bardzo lubię curry:) Z ryżem albo chlebkami naan, pycha!!!

byziak pisze...

Oj cudny cudny to był dzień :)
Z przepisu na pewno skorzystam bo ja curry bardzo, bardzo :)
Uściski

aagaa pisze...

Jedzonko wygląda super!!
Robiłam kiedyś sałatkę z curry, była pyszna, więc kurczaka też wypróbuję.
Pozdrawiam

violcio11 pisze...

Energetyczne jedzenie. Kojarzy mi sie z kaczencem :-)