czwartek, 6 maja 2010

Niebiańska przecierka ...




jako że przetarło się nieco dzisiaj 
zaraz po szkole poszliśmy z młodym na spacer
po drodze zachwycając się 
nagłym wybuchem kolorów dookoła
przez weekend było naprawdę ohydnie
dziś już lepiej bo cieplej 
ale powietrze ciężkie i straaasznie duszne
nie przeszkadzało nam to jednak w ubłoceniu butów
i skakaniu po drzewach w ramach polowań na ...

w drodze do domu nabyłam pierwsze gruntowe ogóraski
które wylądowały w słoikach do pierwszej konsumpcji
oraz szczaw do konsumpcji zimowej :)
całość w towarzystwie mniszkowego nektaru


a na koniec moje pierwsze balkonowe poczynania
Krakowiaki rosną jak opętane!!!
czekam na mini goździki chciałabym je posadzić 
w jakimś miłym towarzystwie
w długim korytku wywieszonym "za balkon"
obstawiam równie szybko rosnące kocanki
ale może macie lepszą propozycję?


na koniec małe usprawiedliwienie
bo dzisiejszej pogodzie nie sposób było się oprzeć
dlatego zamiast migawek z wystawy
trochę wiosennych klimatów :)
ale obiecuję zainteresowanych że jutro nadrobię

pozdrawiam 
13ka


ps
na wszystkie @ staram się odpowiadać natychmiast
ale prócz sklepu, zamówień i domu 
mam jeszcze na głowie renowację 100letniego sztandaru szkolnego
który długie lata przeleżał w zatęchłej piwnicy
w zwykłej reklamówce
przeżył powódź i polityczne zawirowania
aż się człowiekowi coś dzieje na taki widok
zatem wybaczcie jeśli kogoś pominęłam
proszę o ponowny kontakt
i przypomnienie się :)
a ja obiecuje poprawę



15 komentarzy:

asia pisze...

A u Ciebie i pięknie i smacznie!!Napisz jak robisz szczaw to może i u mnie zimą pojawi się smakowita zupka!Dojrzałam do zrobienia mniszkowego miodku,ale u mnie pada:O(.
Pozdrawiam serdecznie.
J:O)

13ka pisze...

Witaj Asiu :)

szczaw myję kroję w paski, po czym upycham dość solidnie w słoiku wsypując na wierzch pół łyżeczki soli, pasteryzuję jakieś 10 minut (robi się pół słoika) teraz jako że uznałam iż pół słoika zostaje zmarnotrawione odkręciłam doładowałam drugie pół z innego słoika i zagotowałam raz jeszcze zamiast 8 mam 4 ale za to 4 słoiki na konfitury więcej ;DDD

pozdrawiam
ps
szczaw można też mrozić ja pakuję w słoiki bo mam za mały zamrażalnik

IVONNA pisze...

Fajnie cieplutką wiosną czuć u Ciebie a u mnie leje. Przepisem na szczaw też jestem zainteresowana.
Pozdrawiam serdecznie :)

Imoen pisze...

Widać, ze sezon przetworowy rozpoczęty, a bez uwielbiam.

Pozdrawiam.

Elamika pisze...

Przetwory wyglądają pysznie. Przepis na szczaw z Twojego komentarza już zanotowałam. A z miodkiem czekam na słoneczko bo mlecze się schowały :(

13ka pisze...

Sezon a jakże rozpoczęłam bo wakacje za pasem a przetworowy miesiąc mi w tym roku ucieknie.

U mnie odpukać dziś po południu już nie padało, ale do niedzieli bez szans na mlecze deszcz wypłucze caaaaaały pyłek :(

ale trzeba być dobrej myśli pozdrawiam Was serdecznie i życzę słońca w końcu

elisaday79 pisze...

Jakie cudne bzy! Też dzisiaj widziałam takie na spacerze i zupełnie nie wiem dlaczego nie przyniosłam ich do domku:)
Przetwory wyglądają bardzo pysznie, tego szczawiu muszę spróbować, jutro naszykuję słoiki na ten cel nawet:)
A sztandar mam nadzieję pokażesz nam po "liftingu"?:)
Serdecznie pozdrawiam!:)

Fuerto pisze...

Piękny bez!
wspaniałe przetwory robisz

alewe pisze...

Ha,u Ciebie pogoda się poprawiła a u mnie dla odmiany leje :) wieje i straszy jesienią i temperaturami poniżej 10 :).No ale nic,przynajmniej popatrzę sobie na te piękne zdjęcia i pozazdroszczę balkonu :D.

KASANDRA pisze...

Ojeja same wspaniałości na tych zdjęciach ... jak człowiek na nie patrzy od razu jakoś tak słonecznie na serduchu ...

aagaa pisze...

Ja z przetworów to na razie tylko miodek zrobiłaś.Zaciekawiłaś mnie tym szczawiem a ogórków jeszcze takich u nas nie widziałam.Zjadłabym takie małosolne!!
Piękne zdjęcia!!!
Pozdrawiam

Atena pisze...

Bukiet uroczy.
Widze kawalatek balkonu ale bardzo mi sie podoba.
Pozdrawiam

deZeal pisze...

O ja... ale bym wtryniła takiego ogóraska domowej roboty:)
Buźki!!!

violcio11 pisze...

O jejku, to u Ciebie juz bez kwitnie? U mnie jeszcze nie :-(( i ziab. Narobilas mi apetytu na malosolne ogorki. POzdrawiam

王定名 pisze...

ssd固態硬碟 外接式硬碟 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 External Storage Solid State Drives 關島機加酒 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 巴里島旅遊 巴里島spa推薦 巴里島機票 巴里島行程推薦 記憶體 情趣用品 情趣用品USB Flash DrivesMemory Cards 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 投資美國物業 美國租金報酬 美國房屋買賣 房地產投資說明會 美國房地產 美國置產須知 美國房屋物件 SD記憶卡 隨身碟 高雄當舖 高雄汽車借款 高雄機車借款 高雄房屋二胎貸款 高雄汽機車免留車