poniedziałek, 23 kwietnia 2012

URODZINOWO



 w sobotę byliśmy na urodzinach 
córki chrzestnej młodego
mała gwiazda zażyczyła sobie tort
tort miał być zwykły
choć obiło mi się o uszy 
jaki jest jej marzeniem 
marzenia jak wiadomo trzeba realizować
w końcu po to są

no cóż zakasałam rękawy
zaangażowałam męża do pomocy 
i oto co stworzyłam
mój pierwszy tort w życiu :) 



wnętrze to tradycyjny murzynek
pomiędzy sprawdzona wśród dzieci 
super lekka masa wiśniowa
wierzch z pianek
przepis TU

tort składał się z 2 blatów
standardowej wysokości tortowej
przeciętych na 4 czśści
całość liczyła 9 warstw :)
na urodzinach było 12 dzieci
tort został zjedzony w całości
biorąc pod uwagę jego wielkość
byłam w szoku 

po urodzinach 
mam kolejne zamówienia ;DDD

udanego majowego weekendu 
pozdrawiam
13ka 

18 komentarzy:

aagaa pisze...

No ale cudo!!!!

KASANDRA pisze...

13-ko w życiu nie widziałam czegoś równie nieprawdopodobnego ... piękny !!!! Ależ zdolniach a z Ciebie !!!!

asia pisze...

Ja tez chcę mieć siedem lat i taki tort!Jest wspaniały!!1
A dla dorosłych siedmiolatek może być Ken?;O)))))
Pozdrawiam!
J:O)

alizee pisze...

Zaszalałaś!!!! Kiedyś marzyłam by zrobić taki tort.... na szczęście na marzeniach poprzestałam.
Twój to mistrzostwo!!!! Nie dziwię się, że spałaszowany w całości (choć mam nadzieję, że lalę oszczędzili;-)

Uściski :)

MadamSyllaq pisze...

Świetny tort, dzięki za przepis
na pewno skorzystam :)

Mufinka pisze...

O kurczę! Jaki tort! Gratulucje - zdolniacha z Ciebie. Ja na urodzinki synka robiłam red velvet, ale przy tej Barbie mój tort to pikuś :)

13ka pisze...

Dzięki wielkie ;).
Powiem szczerze że nie jest to szczególnie trudne do zrobienia,
więc polecam nawet dla samej zabawy
i sprawdzenia swoich możliwości.

I kilka uwag:
pianki po stopieniu były dość gęste, dodałam max 3/4 paczki cukru pudru łącznie z podsypywaniem(400g),
żeby się pianka nie kleiła można podsypać mąka ziemniaczaną ją później łatwo usunąć np pędzlem,
nie polecam wkładania piankowej kuli do worka nieźle się namęczyłam żeby to z niego wyjąć,
natomiast za konieczne uważam rozwałkowanie całej masy od razu,
moja nieco obeschła i na ramionach miała dziwną fakturę.

aagaa, KASANDRA dziękuję bardzo :)

asia qrcze no nie wiem nie wiem KEN musiałby mieć wielkie ekhem ... żeby się ten tort tam zmieścił

alizee spróbuj nie poddawaj się dasz radę i będziesz zaskoczona efektem

MadamSyllaq, Mufinka witam Was serdecznie i dziękuję za odwiedziny, w razie kłopotów zapraszam :)

dzięki za miłe słowo
pozdrawiam
13ka

Qra Domowa pisze...

KOCHANA TO ODLOT W 900%..SUPERAŚNY!!1 I MÓWISZ ,ŻE PIERWSZY????? NO SZCZĘKĘ ZBIERAM!!!!

folkmyself pisze...

Jestem pod wrażeniem! Dla mnie to wydaje sie niewykonalne!

Darhena pisze...

Tort sam w sobie to arcydzielo, jednak ... czy naprawde musimy (my dorosli) utrwalac w dziewczynkach ten szczapowaty kanon 'urody' jaki prezentuje Barbie? A pozniej anoreksje u 14 letnich dziewczynek i inne problemy...

13ka pisze...

Qra Domowa ;)) e no zarumieniłam się

folkmyself dałabyś radę serio!!!

Darhena dziewczynka dla której był tort ma NORMALNYCH rodziców, niczego w niej nie utrwalają pozwalają decydować, nie dorabiałabym niepotrzebnych teorii do tego co dziecku stać się może po Barbiowych zabawkach, kwestia dystansu i kontaktu z własnym dzieckiem

pozdrawiam serdecznie
13ka

Darhena pisze...

Wiesz, wiekszosc dziewczat z zaburzeniami wszelkiego rodzaju ma normalnych rodzicow, to media i ataki reklam przekladaja sie na owe problemy, Po co jeszcze dokladac swoje? moje dzieci tez maja Barbie, bo dostaly od 'madrych' cioc/babc, lalki sa, nie wyrzucam ich, bez przesady, ale zadowolona jestem, gdy owe 'lalki' (czy to mozna w ogole nazwac lalka? jak sie do tego przytulic?) laduja w kacie, a moje dziecko wybiera szmaciana Zuzie. Uwazam, ze mimo staran rodzicow, pewne kanony utrwalaja sie w glowach dzieci, procentujac pozniej roznego rodzaju zaburzeniami. Nie mowie, ze w 100%, ale... no coz, nigdy nie wiadomo, na kogo trafi.

13ka pisze...

Polemizowałabym nad normalnością rodziców którzy nie zauważają problemów własnego dziecka.
Ale to nie ten temat i nie ten czas.

Droga Dorheno nie wnikam co Tobą powoduje że aż tak bardzo Cię ten problem boli. To ważny problem w obecnych czasach przyznaję rację. Jednak wypowiedź Twoja dała mi do myślenia z zupełnie innego powodu.
Mianowicie jak łatwo nam dorosłym zrzucić winę na wszystko byle nie na siebie:
* reklama
* moda
* koleżanki
* media
* "mądra" babcia ciocia itp itd
W życiu trzeba mieć zasady.
Skoro nie chcesz ulegać temu wszystkiemu dlaczego nie jesteś konsekwentna i nie ustalasz
z rodziną jakich zabawek nie życzysz sobie w swoim domu?
Ja prawie 10 lat temu zakazałam prezentów "wojennych".
Nikt nie protestował, ale zacząć należy od siebie nie inaczej.
To Ty jako matka kształtujesz swoje dziecko i to co je otacza
w początkowej fazie rozwoju.

Idąc jednak Twoim tokiem myślenia, to moja siostra powinna być zawodowym zabójcą.
Dlaczego?
W czasach pustych półek u nas nasz tata jeździł do ZSRR przywoził mi lalki, a siostrze karabiny
i pistolety. Sis nigdy nie wykazywała zainteresowań wojennych. Uwielbiała te zabawki bo były na baterie i zawsze się
w nich coś świeciło.

A tak wracając do tortu nieco żartem, nie wyobrażam sobie wetknięcia w niego Zuzi szmacianki :).

pozdrawiam
życząc udanej niedzieli :)
13ka

Raczek pisze...

Wow...widziałm tort księżniczkę ale ten wymiata...pierwszy???żartujesz chyba:)

Dzięki za namiar na masę piankową...chetnie jej użyję do tortu na 1 urodziny córki....wyglada świetnie:)

ozierek pisze...

Prześliczny ! Nie mogę uwierzyć że pierwszy ;)

My Cotton House pisze...

Za pomysl daje 100 punktow, za wykonanie rowniez 100! Piekny wyszedl :)
Niesamowite ze mozna cos takiego samemu wyczarowac.

Labrador pisze...

Po prostu arcydzieło. Masz niesamowity talent.

王定名 pisze...

ssd固態硬碟 外接式硬碟 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 External Storage Solid State Drives 關島機加酒 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 巴里島旅遊 巴里島spa推薦 巴里島機票 巴里島行程推薦 記憶體 情趣用品 情趣用品USB Flash DrivesMemory Cards 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 投資美國物業 美國租金報酬 美國房屋買賣 房地產投資說明會 美國房地產 美國置產須知 美國房屋物件 SD記憶卡 隨身碟 高雄當舖 高雄汽車借款 高雄機車借款 高雄房屋二胎貸款 高雄汽機車免留車