poniedziałek, 5 września 2011

LATO ODCHODZI ...



jeszcze kilka dni temu prawie 40C
a dziś na termometrze 
raptem dociągnęło do połowy
kolejny krok w szkolny rok
na szczęście młody lubi szkołę
ja akurat tę jego niekoniecznie

ale nie będę sobie psuć humoru
wspomnieniem tego co już za nami

dzięki Vespertine poczyniłam pewne danie
danie przepyszne pachnące oscypkiem

ciasto francuskie zastąpiłam kruchym
w wersji drożdżowej też jest super
francuskie mam w planach :)
polecam rarytas!

zdjęć nie ma 
bo musiałabym oglądać okruchy 
zamiast się delektować

dziś zainspirowana
poczyniłam moją wersję 
którą również polecam ;)

ciasto drożdżowe moje ulubione
było o nim TU
1 średnia cukinia lub 2-3 małe
kilka oliwek przekrojonych na pół
4 duże ząbki czosnku 
oliwa do skropienia
sól

ciasto zagniotłam 
przykryłam do wyrośnięcia
później zagniotłam raz jeszcze i rozwałkowałam
zależało mi na idealnie chrupiącym spodzie

ułożyłam cienkie plastry cukinii
dodałam połówki oliwek
czosnek w talarkach
na koniec oliwę i sól
(sól na chwilę przed włożeniem do piekarnika
w przeciwnym razie cukinia puści sok
i ciasto namoknie)

musiałam spróbować ...
 smacznego

pozdrawiam
13ka

5 komentarzy:

Rita pisze...

ach! aż jeszcze bardziej zgłodniałam! to ciasto drożdżowe muszę wypróbować!:)
uściski!
J

13ka pisze...

Just spróbuj spróbuj obłędne jest ja już nie robię innego :).

A tak na marginesie czy my czasem nie mamy już września?
Przegapiłam COŚ?

ściskam
13ka

Creative by Munia pisze...

No i masz babo placek!!! Ja tu usilnie chciałam powstrzymać się przed napadem na lodówkę i zajęłam ręce laptopem a tu taka smakowita niespodzianka :):):) Wygląda wyśmienicie :)Mniami:)

Pozdrawiam cieplutko:)

Rita pisze...

Kochana! nie martw się! damy radę się spotkać:) od października będę często bywała w Twoim mieście więc nie przepuszczę naszego spotkania tak łatwo!;)
uściski!
J

aagaa pisze...

A ja dostałam dzisiaj trzy cukinie i tak myślę co by tu z nimi począć.Podsunęłaś mi świetny pomysł!!!
Pozdrowionka