piątek, 18 lutego 2011

TUTORIAL NA ŻYCZENIE



na życzenie bigmama647 z forum WM 
chcącej wykorzystać
umiejętności nabyte w dzieciństwie
zamieszczam tutorial czyli krok po kroku
jak zrobić kwadraty do "babcinej narzuty"

potrzebujemy:
włóczkę, 
szydełko odpowiedniej grubości, 
nożyczki  

***
1 . zaczynamy od łańcuszka, przerabiamy 5o., 
po czym zamykamy je w okrąg

 2. przerabiamy 2 słupki + 2o. łańcuszka

(słupek: nabieramy nitkę na szydełko 
i wkłuwamy pod okrąg przeciągając nitkę, 
na szydełku mamy 3o., przez 2o. przeciągamy nitkę, 
znowu mamy 2o. na szydełku, 
ponownie przeciągamy przez nie nitkę, 
drugi robimy tak samo)

 3. następnie przerabiamy 3 słupki + 2o. łańcuszka,
powtarzamy tę czynność jeszcze 2 razy
***
tu odwracamy robótkę 
i przerabiamy ją 
mając przed sobą jej lewą stronę

4. dalej przerabiamy 3o. łańcuszka
i dwa słupki, szydełko wbijamy w dziurę z tyłu, 
(kolejne słupki wykonujemy "do przodu")
3 słupki + 2o. łańcuszka
3 słupki, 
3 słupki + 2o. łańcuszka
3 słupki
3 słupki + 2o. łańcuszka
3 słupki
3 słupki + 2o. łańcuszka
i zamykamy okrąg 
 ***
tu odwracamy robótkę 
i przerabiamy ją
mając przed sobą ponownie 
jej prawą stronę

 5. dalej przerabiamy jak w poprzednim okręgu
rozpoczynając od 3o. łańcuszka
następnie cały czas słupki
2 oczka łańcuszka dodajemy tylko na rogach

UWAGA!!!
jako że dostałam mnóstwo @ z pytaniem 
dlaczego trzeba odwracać robótkę
odpowiadam tutaj:
jeśli kwadraty będziemy robić dookoła
wyjdą "kopnięte" lekko uciekające w romb 
dlatego po każdym okręgu należy pamiętać
o robieniu po lewej stronie

cdn
w następnym odcinku
koła oplecione kwadratami


życzę powodzenia
pozdrawiam
13ka

ps
jakby się okazało że pamięć zawodna
a nauka poszła w las 


w razie pytań oczywiście odpowiem ;)
dziękuję że zaglądacie

pozdrawiam
 13ka

17 komentarzy:

byziak pisze...

SUPER! Ja dziękuję - mam nadzieję, że to mnie w końcu zmotywuje - skoro jak krowie na rowie pokazano jak robić... Ale ja zawsze jakąś wymówkę znajdę...Teraz tylko muszę kolejną wymyślić...
No i moja kolorystyka - Dzięki :):)

panna turkus pisze...

o mistrzyni! dla mnie to chiński, bo ja totalnie "nierobótkowa" jestem. chylę czoło.

Destiny ikt pisze...

Dla mnie to czarna magia, ale pięknie Ci to wychodzi. Raz w życiu zrobiłam łańcuszek, ale żeby zawrócić to ... nie dla mnie i to było w podstawówce. Teraz modlę się nad szydełkiem i to tyle :)
Może kiedyś.
Ściska gorąco.

Anonimowy pisze...

dzięki wielkie :)
jak zacząć robótke, chodzi mi o to pierwsze oczko jakoś chyba nie dokończ pamiętam co i jak.
przy punkcie 2. aby wykonać drugi słupek znowu wbijamy sie w okrąg?

violcio11 pisze...

Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!! Tutorial jest genialny!!! Mialas dsoskonaly pomysl. Wlasnie mam zamiar kupic sobie szydelko i zaczac, ale nie wiedzialam jak. Teraz wiem. Zaczynamy od lancuszka, przerabiamy 50 oczek ... itd ;-)).
Pozdrawiam serdecznie.

13ka pisze...

Teraz to tylko czekam na efekty na Waszych blogach ;)).

Anonimowy BM :)
wbijamy się pod okrąg nie w oczko okręgu

violcio11
dziękuję za życzenia, oczek na początek zrób sobie tylko 5 bo jak zrobisz 50 to będzie TAAAKA dziura że hej ;))

życzę powodzenia
pozdrawiam serdecznie
13ka

Qra Domowa pisze...

ale fajniutki kursik-dziękuję!!kto wie? może zacznę śmigać z szydełkiem?..zapraszam do mnie:)

Anonimowy pisze...

13ko to BM. opanowałam to. teraz mam taki kwadrat i co dalej? on taki malutki jest. ile ich potrzeba na narzutę?
kiedy kolejny odcinek tutorialu?? pozdrawiam :D

13ka pisze...

Qro
witaj i dziękuję za zaproszenie :)
BM
myślałam że poległaś ;))

zobacz na tej fotce, którą mam w galerii http://fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/2615560,2,13,pled.html

turkus 4 okręgi
4 następne kolory po 2 okręgi

ten kwadrat ma ok. 20x20cm

na narzutę do łóżeczka z takich dużych kwadratów potrzebowałam 12 kwadratów

nie wiem jakie duże chcesz robić kwadraty jeśli zrobisz o boku 10x10cm to na narzutę 70x140 (7x14= 98 kwadratów)

trochę tego jest :)

następny tutorial już w weekend

pozdrawiam
13ka

folkmyself pisze...

Ehhh fajny tutorial ale wiosna idzie:( A wiosną w głowie pstro choć by się szydełkować chciało!

13ka pisze...

folkmyself
wiosna mówisz?

Kochana u mnie głęboka zima, a wiosna tchórz czmychnęła przed -16C

pozdrawiam
13ka

Anonimowy pisze...

tu BM.
jak to poległam przecież trzeba być twardym :D
mam pytanko jak zakończyć robótke?

13ka pisze...

Na szydełku zostaje Ci 1 oczko. Ucinasz nitkę tak jak przy dowiązywaniu i przeciągasz ją przez oczko, przeciągniętą nitkę mocno zaciągasz i już :)

pozdr
13ka

Kamila pisze...

Dobra kobieto, jak ja szukałam takiego ,,ktrok po kroku,,!

Kamila pisze...

Oczywiście miało być ,,krok,, ;)

Ania vel Vespertine pisze...

Imponująca fotorelacja :) Zazdroszczę umiejętności, 13tko! Ja nic nie kumam... :/

王定名 pisze...

ssd固態硬碟 外接式硬碟 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 External Storage Solid State Drives 關島機加酒 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 巴里島旅遊 巴里島spa推薦 巴里島機票 巴里島行程推薦 記憶體 情趣用品 情趣用品USB Flash DrivesMemory Cards 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 投資美國物業 美國租金報酬 美國房屋買賣 房地產投資說明會 美國房地產 美國置產須知 美國房屋物件 SD記憶卡 隨身碟 高雄當舖 高雄汽車借款 高雄機車借款 高雄房屋二胎貸款 高雄汽機車免留車